fredag 10 juli 2009

Linnès döttrar





I dag har vädret lugnat ner sig. Det var inte ljust på hela dagen i går. Jag hörde på radion att vi i Gävle hade fått mest regn i hela Europa i går. Typiskt! Vi ska alltid vara värst:) Kommer ni ihåg snökaoset vi hade 1998? DET GÖR JAG! Det tog en vecka att skotta sig ner till vägen:)
Nog om skitväder!
I dag ska jag och "Lillprinsen" åka på "Loppis". Det är så himla bra att även han tycker det är roligt att skrota runt på "Loppisar" och leta fina bilar. Det har de större barnen aldrig gillat. Har det varit en "Loppis" skylt efter vägen där vi åkt har de alltid försökt att få mig distraherad så jag inte ska se den. "Titta mamma!" så pekar de på något på den motsatta sidan där skylten sitter så jag ska missa den:) Rackar ungar!

På mitt bord står just nu dessa vackra blommor som blivit en av mina favoriter. STJÄRNFLOCKA, även kallad "Linnès döttrar" fick jag lära mig av en god vän. Den är så skir och ljuvlig. Plantan har jag grävt upp från min svärfars trädgård i Hälsingland för många år sedan.

Nu drar vi på "Loppis"! 

Ha en underbar fredag/Helena

Butiken är öppen i morgon Lördag 11 - 15. Varmt välkomna!


16 kommentarer:

pysseltanten sa...

Hihi...ja dom kan dom där barna...
Av mina tre mindre...gillar två att gå på loppis o göra FYYYND, hihi.
Ha en härlig dag..
Kraamizar Git

Hem och Lycka sa...

Underbar blomma, den skulle jag vilja ha i trädgården..

Hihi, sicket rackartyg av barnen :-D

kram Mia

Made in Persbo...Carina sa...

Hi hi, vilka buspojkar!
Underbara bilder av stjärnflockan också! ...som alltid! Du fotar ju sååå vackert!
Använder du stativ ofta när du fotar eller är du så stadig på hand? Fast det klart, du har du ljusa rum och ljusstarkt objektiv så funkar det väl ändå. Får jag vara nyfiken och fråga vad du använder för kamera och objektiv?
Själv använder jag en Nikon D80 och mitt favoritobjektiv är ett ljusstarkt fast 50mm objektiv, tror ljusstyrkan är 1,4.
Vi har små fönter på vårt hus så här åker stativet fram rätt så ofta ändå.

Ha det gott och tack för att du inspirerar med dina ljuvliga bilder!
Kram, Carina

Rumour has it sa...

Fantastic pictures! I love it! :)
Have a good day.

VITA NYANSER sa...

Så fina bilder, som vanligt här! Loppis, så kul! Imorgon är det megaloppis här, ska bli så kul att kolla in vad det bjuds på där = )!

Ha en skön helg!
Kram L-L

Maria sa...

Hej syster!

Vilka fina bilder på Linnés döttrar!!!
Vad spännande det ska bli att få se dina loppisfynd och lillprinsen är såååå söt även när han sover.

Kram kram

kardemumma sa...

Fantastiska bilder på stjärnflockan.
Hoppas på uppehåll i morgon....
Kram C

Victoria sa...

Älskar också Stjärnflockan...hade aldrig hört namnet Linnés döttrar!
Kul!Lycka till med Loppisfynden!
Ha det bra!
Victoria

Britt sa...

Hoppas ni hittade några roliga fynd och bilar på loppisen.

Kram britt

Johnna G sa...

Så skirt och vackert, alltså dina bilder på sjtärnflockan.

Alltid en fröjd att besöka din blogg.

Bralliz sa...

Hihi, anton brukar också försöka få mamma distraherad när det gäller loppisar :)
Vilka fina bilder du visar, jag har också satt stjärnflocka i en vas på mitt rum :)
Ha det bra!
Kraaaam Alice

Jessica sa...

hejsan jag ska ju börja plugga nu till hösten i gävle så jag är lite nyfiken hur långt från högskolan ligger din butik? Kan tänka mig fördriva tiden där då jag väntar på tåget hem hihih. Har du nå mer tips på några roliga butiker i Gävle som man också kan besöka ha det bra kram jessica

VITA NYANSER sa...

Hoppas du gjorde fynd på din loppis. Själv var jag ju på Megaloppis, bara namnet gjorde att förväntningarna var höga! Men jag kom hem tomhänt....det var bara sånt som folk hade för mycket av i lådor och förråd, inget att fynda. Så tacka vet jag småloppisar. Jag såg att Annette i Sälgsjön (Ett hus i vitt) hade fyndat en hel del, så det är nog utåt man ska.

Ha det bra!
Kram L-L

Helenas Hem -Livet på landet sa...

Åh så fina bilder!

Roligt med loppis och när barnen även tycker det! :)
Mina grabbar har aldrig gillat det och de brukade låta "Neeej inte en till loppis!" :) Nu är de så stora så de hänger knappt med någonstans.
Jag hoppas på att min dotter ska uppskatta loppis besök när hon blir äldre!

Hoppas att du fyndade något!

Ha det så bra!
Kram
/Helena

blogg.helenashem.se

syster doris sa...

Vilka härliga blommor, jag har gått o tänkt på dom ibland sen jag såg dina bilder...så skira

Semesterkram Tina

sabina sa...

Härlig!!